1. مطالعه و بررسي قوانين ومقررات و آئين نامه ها و بخشنامه هاي مربوط به رشته شغلي
2.تهيه و تنظيم برگ خلاصه سوابق خدمتي كاركنان
3.تهيه پيش نويس نامه هاي اداري
4.مشاركت در انجام امور مربوط به بيمه و رفاه كاركنان
5.مشاركت در تهيه و تدوين و ابلاغ بخشنامه ها و آئين نامه ها و دستورالعمل هاي اجرائي
6.جمع آوري و تجزيه وتحليل آمار و اطلاعات مربوط و ارائه گزارش هاي لازم به مقام مافوق
7.اتخاذ رويه ها و انتخاب روش هاي مناسب جهت انجام امور پرسنلي
8.انجام ساير امور مرتبط با شغل بر حسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات