تشکیل کمیته برونبخشی برنامه بهداشت کشاورزی در شبکه بهداشت مهران
امتیاز:
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهران، جلسه کمیته برونبخشی برنامه بهداشت کشاورزی با حضور مهندس اکبری، معاونت بهداشتی شبکه، مهندس ترخان، مسئول واحد بهداشت حرفهای، و مدیران ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان در دفتر معاونت بهداشتی این شبکه برگزار شد.
در ابتدای این نشست، مهندس اکبری، ضمن خیرمقدم به حاضرین و قدردانی از همراهی دستگاههای اجرایی، با اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع بهداشت شاغلین بخش کشاورزی، بر لزوم همافزایی و تعامل هرچه بیشتر بین بخشی تأکید کرد. وی هدف اصلی از برگزاری این کمیته را اجراییسازی هرچه بهتر برنامه بهداشت کشاورزی و ارتقای سطح سلامت جامعه هدف عنوان نمود.
سپس مهندس ترخان، بهعنوان دبیر جلسه، به تشریح کامل موضوع جلسه پرداخت ایشان با ارائه گزارشی از وضعیت موجود، به مهمترین چالشهای حوزه بهداشت کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و محورهای اصلی بحث را شامل موارد زیر برشمرد:
1. لزوم آموزش همگانی کشاورزان و دامداران در خصوص نحوه صحیح نگهداری و استفاده از سموم، کودهای شیمیایی و مواد خطرناک
2. اهمیت انجام معاینات دورهای سلامت برای شاغلین این بخش به منظور پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماریهای ناشی از کار
3. هماهنگی برای بازدیدهای میدانی مشترک از مراکز تولیدی و دامی سطح شهرستان
در ادامه، مسئولین ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی نیز با ارائه دیدگاههای خود، بر آمادگی کامل دستگاههای متبوع خود برای همکاری در اجرای برنامههای مصوب تأکید کرده و پیشنهاداتی در خصوص تسهیل فرآیندهای اجرایی و ارتباط مؤثر با جامعه کشاورزان مطرح نمودند.